äckliga kommungubbar

Hej på er. Idag satte jag kaffet i fel strupe när jag läste tidningen. Karlskrona kommun vill inte hjälpa en stackars ms-sjuk kvinna med en ramp till hennes hus. Det skulle hon tänkt på när hon köpte huset.

Vilket j-a skitsnack , vi knegare som betalar skatt hela tiden ska alltså inte få någon hjälp när vi blir sjuka. Medan kommungubbarna & kärringarna sitter på sina feta arslen och blir större och större. Kommunen har säkert ett fett representationskonto , det kan de slopa och ge till dem som behöver det istället.

Tänk på det i framtiden: ska ni ha ett nytt boende så se till att det är handikappanpassat från början , om ni skulle bli sjuka på något sätt. För någon hjälp från välfärdsstaten Sverige får ni inte.

Dagens boktips: snabba cash av Jens Lapidus. En sjukt bra bok som är svår att släppa ifrån sig.

Nähä , nu ska jag och min kära Malin ut i regnet  , jäla skitväder.
Vet ni vem som är världens bästa Sweeney Todd , förresten?
Kan ni inte den lätta frågan?!!
PALLE KULING , så klart. Vem annars?!

Nu får ni ha det så bra så hörs vi av .
Er egna Micke the humble & the great.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo läste med det=(. Som jag länge sagt..samhället är drabbat av nåt virus och botemedlet är under forskning, längre verkar vi inte komma. Känner sig maktlös när det drabbar de som behöver hjälp.

2008-10-27 @ 23:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0